Αρχική » Χρήσιμα και απαραίτητα » Αυτό το γνωρίζατε;

Σωστό marketing για το ελαιόλαδο: θωρακιστείτε από την κρίση!

Σωστό marketing για το ελαιόλαδο: θωρακιστείτε από την κρίση!

Η αγορά ελαιολάδου συνιστά ένα ανταγωνιστικό πεδίο με εξαιρετικές προοπτικές αλλά και πολλά εμπόδια. Ένα από τα εμπόδια είναι η πίεση των τιμών παραγωγού, που καθιστά την παραγωγή ασύμφορη. Όσο η εγχώρια βιομηχανία και οι εισαγωγείς πιέζουν για χαμηλότερες τιμές, οι παραγωγοί-προμηθευτές θα πρέπει να αναβαθμίζουν το επίπεδο των υπηρεσιών μάρκετινγκ ώστε να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί και κυρίως να χτίσουν μακροχρόνιες-στέρεες βάσεις με τους πελάτες τους.
Η προσέγγιση της αγοράς, υπό το πνεύμα του 21ου αιώνα και όταν καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από νέα προϊόντα μέσω του διαδικτύου με ταχύτητα που ξεπερνά κάθε προηγούμενο, αποτελεί μια περίπλοκη υπόθεση. Σ’ έναν κόσμο όπου ο πελάτης ελέγχει το μήνυμα, η απόκτηση φήμης και εμπιστοσύνης βασίζεται στη γνώση των απαιτήσεων του και την άμεση ανταπόκριση.
Ένα βασικό σφάλμα των παραγωγών είναι η εμμονή στην μοναδικότητα του προϊόντος τους, αγνοώντας το βασικότερο συστατικό στη συνταγή της επιτυχίας: τον αγοραστή. Πρώτο μέλημα πρέπει να είναι η κατανόηση της αγοράς και τα σημεία που προσέχει ο δυνητικός αγοραστής προτού επιλέξει το ελαιόλαδο της αρεσκείας του.

Ποιος είναι ο πελάτης σας;
Όταν πρωτοσυναντήσουμε κάποιον πριν γίνουμε φίλοι, ανταλλάσουμε πληροφορίες ώστε να καταλάβουμε αν είναι δυνατή η σύναψη της φιλίας. Μια αντίστοιχη διαδικασία είναι κι εκείνη της δημιουργίας βάσης δεδομένων για το πιθανό πελατολόγιο μας. Η χαρτογράφηση των δυνητικών πελατών προσφέρει πεδίο για σκέψη σχετικά με τον τρόπο προσέγγισης τους, ανάλογα τα ενδιαφέροντά τους.    
Μια παλιά αλλά αποτελεσματική μέθοδος μάρκετινγκ είναι η λεπτομερής περιγραφή του προφίλ που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σας και στη συνέχεια να δομηθεί το επιχειρηματικό σχέδιο βασισμένο στην περιγραφή, δημογραφικά. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι ανθρώπων, προερχόμενοι από διαφορετικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα, που απολαμβάνουν το ελαιόλαδο, είναι προτιμότερο να εστιαστούν οι προσπάθειες προώθησης σε κοινό που θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στο “κάλεσμά” μας.
Μελέτες του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιολάδου επιβεβαίωσαν ότι το φύλο του τυπικού αγοραστή ελαιολάδου είναι θηλυκής προέλευσης. Το εύρος ηλικιών είναι 18-45 ετών, απόφοιτη δευτεροβάθμιας και ανώτερης εκπαίδευσης, κάτοικος αστικής περιοχής, ανύπαντρη ή παντρεμένη με ένα παιδί. Το καταναλωτικό της προφίλ δείχνει μια ευαισθησία σχετικά με την υγεία και τα τρόφιμα είτε όταν ψωνίζει για το σπίτι, είτε όταν τρώει έξω. Η ζωή της είναι πολυάσχολη αλλά φροντίζει να δαπανά ποιοτικά το χρόνο της στο σπίτι, αφιερώνοντας μεγάλο μέρος αυτού στην κουζίνα.

Γιατί αγοράζει ελαιόλαδο;
Η τυπική πελάτης ελαιολάδου θέτει τον εαυτό της ως μέρος της διατροφικής κουλτούρας. Οι γνώσεις της περί δίαιτας και υγιεινής διατροφής προέρχονται κυρίως από την τηλεόραση. Αγοράζει ελαιόλαδο για τη μαγειρική και διότι πιστεύει ότι αποτελεί καλύτερη επιλογή από τα άλλα λίπη-έλαια. Η χρήση τροφίμων φυσικής προέλευσης, βιολογικής παραγωγής και υψηλής θρεπτικής αξίας έχει σημαντική αξία για εκείνη. Επιπλέον, η αγορά ελαιολάδου δευτερογενώς σχετίζεται, εκτός από τη μαγειρική χρήση και τα οφέλη στην υγεία, με γευστικές προτιμήσεις όπως για παράδειγμα η βουτυρώδης γεύση του. 

Από πού αγοράζει ελαιόλαδο;
Το σούπερ μάρκετ αποτελεί την πρώτη επιλογή τοποθεσίας για την αγορά ελαιολάδου, ενώ κατά δεύτερο λόγο προτιμώνται τα εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων ή οι συνεταιρισμοί. Η επιλογή συγκεκριμένης φίρμας ελαιολάδου δεν βασίζεται σε γνώσεις που αφορούν σε κρίσιμα χαρακτηριστικά ποιότητας αλλά σε στοιχεία όπως η τιμή ή η ποσότητα. Η ετικέτα σε πολλές περιπτώσεις δυσχεραίνει την επιλογή φίρμας και δεν πληροφορεί επαρκώς για τη σημασία των στοιχείων που αναγράφονται σε αυτή. Ο χρόνος επιλογής είναι μόλις 12 δευτερόλεπτα και ο μέσος αριθμός προϊόντων που κοιτάζει πριν την τελική επιλογή ο τυπικός καταναλωτής είναι μόλις 1,2 σε σύνολο 50!

Τι ελαιόλαδο αγοράζει;
Αν και φαίνεται περίεργο, ο μέσος καταναλωτής δεν προτιμά τα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα υψηλής ποιότητας με πικρή γεύση αλλά τα ταγγισμένα! Αυτό εξηγείται από την υπερβολική έκθεση σε χαμηλής ποιότητας ελαιόλαδα είτε από τα εστιατόρια, είτε από ελαιόλαδα νοθευμένα (π.χ. τενεκές). Αν ζητηθεί από τον μέσο καταναλωτή να εξηγήσει τη διαφορά ανάμεσα στις έννοιες εξαιρετικά παρθένο, παρθένο και αγνό ελαιόλαδο, το πιο πιθανό είναι να μην δώσει απάντηση. Στην ερώτηση αν προτιμά ήπια, μέτρια ή ισχυρή γεύση βουτύρου η απάντηση θα είναι «φρουτώδης και βουτυρώδης».
Εν κατακλείδι, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η πώληση ελαιολάδου σε μια τόσο κορεσμένη αγορά σχετίζεται με την κατανόηση των κινήτρων του καταναλωτή. Το πρότυπο καταναλωτή που περιγράφτηκε παραπάνω δεν είναι απαραίτητα το ίδιο για όλες τις ομάδες καταναλωτών. Όμως αποτελεί έναν οδηγό για τις γενικές τάσεις που επικρατούν στην αγορά ελαιολάδου. Η φιλοσοφία της σταχυολογείται στη φράση «μάθε τον πελάτη σου».

Πηγή: agronomist.gr

Άλλα άρθρα σχετικά με: Ελιά








Δημοφιλέστερα Άρθρα



Αυτό το γνωρίζατε;

  1. Φρούτα και λαχανικά: πότε είναι η εποχή τους για να τα τρώμε;

    Η αλήθεια είναι ότι με την εμφάνιση των θερμοκηπίων μπορούμε και βρίσκουμε όλα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά...

  2. Και οι παπαγάλοι χρησιμοποιούν εργαλεία!

    Βρετανοί ψυχολόγοι ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν νέες ενδείξεις για τη χρήση εργαλείων από τους παπαγάλους. Τα πουλιά χρησιμοποιούν σκληρά...

  3. Ο ΕΦΕΤ αποσύρει από την αγορά γνωστό κασέρι.

    Tην ανησυχία των καταναλωτών έχει προκαλέσει η είδηση ότι ο ΕΦΕΤ προχωρά στην απόσυρση γνωστού τυριού κασέρι μετά...

  4. Διατροφή και επιστροφή στα θρανία

    Μαυρισμένοι και χορτασμένοι από θάλασσα, βουτιές και καρπούζι έρχεται ο Σεπτέμβρης να μας θυμίσει τις σχολικές μας υποχρεώσεις....

Η κηπουρική ανά περιοχές

Τα λουλούδια του Πάσχα και τα έθιμα

Τα λουλούδια του Πάσχα και τα έθιμα

Τα λουλούδια του Πάσχα στην Ελληνική Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση. Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές για τον συμβολικό ρόλο που έπαιξαν και παίζουν τα...

διαβάστε αναλυτικά »

Αυτό το γνωρίζατε;

Καθάρος αέρας στο σπίτι μας

Καθάρος αέρας στο σπίτι μας

Μέσα από πολυετείς μελέτες Ρώσων και Αμερικανών διαστημικών επιστημόνων, ο άνθρωπος εκπέμεπει στην ατμόσφαιρα έως και 150 πτητικές ουσίες όπως Άνθρακας, Υδρογόνο,...

διαβάστε αναλυτικά »

Φυτά

Μαργαρίτες για όμορφους κήπους

Μαργαρίτες για όμορφους κήπους

H Mαργαρίτα (Argyranthemum frutescens) είναι ένα κλασικό φυτό που δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει ποτέ με την ανθοφορία του! Παράγει πάρα πολλά...

διαβάστε αναλυτικά »

Φυτά

Δάφνη η ευγενής: ιδιότητες

Δάφνη η ευγενής: ιδιότητες

Η Δάφνη: το αγαπημένο φυτών θέων και ανθρώπων! Εχει μια μοιρωδιά γλυκιά και ταυτόχρονα πιπεράτη, που σε κάνει να χάνεσαι μεσα στα...

διαβάστε αναλυτικά »

Φυτά

Φασκομηλιά: καλλιέργεια και ιδιότητες ( Φασκόμηλο )

Φασκομηλιά: καλλιέργεια και ιδιότητες ( Φασκόμηλο )

Φασκόμηλο - Ελελίσφακος ο φαρμακευτικός - Salvia OfficinalisΠεριγραφή: Φυτό πολυετές με πολλά κλαδιά μέχρι 50 εκ. ύψος, ξυλώδη στη βάση τους και τρυφερά...

διαβάστε αναλυτικά »

Φυτά

Σχίνος ( Σκίνος )

Σχίνος ( Σκίνος )

Σχίνος ή σκίνος (schinus),  καταπράσινος θάμνος όλο το χρόνο (αειθαλής). Είναι Μεσογειακό φυτό που το βρίσκεις σε όλη την Ελλάδα. Το συνηθισμένο...

διαβάστε αναλυτικά »

Φυτά

Συνταγές ομορφιάς με υλικά από τη κουζίνα μας

Συνταγές ομορφιάς με υλικά από τη κουζίνα μας

Η ομορφιά δεν είναι πάντα δαπανηρή ιστορία! Για να παρασκευάσετε τις παρακάτω μάσκες που σας προτείνουμε, χρειάζεστε μόνο φρέσκα φρούτα, λαχανικά και...

διαβάστε αναλυτικά »

Χειμωνιάτικος κήπος

Φρέζες: όμορφες μες στο χειμώνα

Φρέζες: όμορφες μες στο χειμώνα

Οι φρέζες είναι υπέροχες και μας αρέσουν. Οι φρέζες είναι φυτό εποχιακό και πολυετές. Είναι μικροί βολβοί, που τους φυτεύεις το φθινόπωρο...

διαβάστε αναλυτικά »
Facebook
Twitter
cron